zondag 7 juni 2015

Nog één keer uitgelegd...ritsen

Ik ben geen agressieve chauffeur. Ik weet niet waar mijn claxon zit en mijn grote lichten ofte 'faars' gebruik ik enkel om in het donker naar boeregaten als Krombeke of Oudenbos te rijden.  Maar er is één ding waar ik wel een beetje ambetant van word. Dat gebrek aan kunde om te ritsen.
Mocht er zich hier een lezer bevinden die daar tegen is, ik wil het wel nog eens uitleggen.
Als dus pakweg in Aalter de 3de rijstrook afgesloten is, is het echt niet de bedoeling dat je al vanaf Gent op 2 baanvakken gaat rijden. Neen, ooit zijn er drie baanvakken aangelegd om  het verkeer vlotter te laten rijden. Het is zelfs de bedoeling om zo lang mogelijk op dat 3de baanvak te rijden en dan, een meter voor dat vak definitief stopt, kun je invoegen: een auto van het 3de baanvak, een auto van het 2de, een auto van het 3de baanvak, een auto van het tweede....
Gelijk de tandjes van een rits eigenlijk, ja inderdaad, dat woord komt van ergens.

Mocht er zich onder de lezers zo een chauffeur bevinden die niet alleen niet kan ritsen maar die het ook  nog eens in zijn hoofd haalt om ergens tussen Gent en Aalter met zijn dikke mottige SUV tussen twee baanvakken te rijden, kwestie dat niemand hem voorbij steekt... dan heb ik maar één advies.

Sluit u op in uw kot en kom er alstublieft nooit niet meer uit. Dat is beter voor u en beter voor de maatschappij. En ik bedoel echt NOOIT, dat kan tegenwoordig, je kunt alles via internet bestellen.

Maar agressief in het verkeer, ben ik zelden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten