zondag 14 juni 2015

Naaien voor amateurs

Ik ben een amateur-naaister,  amateur van de ergste soort. Ooit was het anders maar tegenwoordig haal ik mijn naaimachien één keer per maand uit de kast.

 Ik ben bovendien een sociale naaister, naaien doe ik in groep. Dat is gezelliger. Het gebeurt dus dat die éne keer per maand dat de naaimachien wordt uitgehaald, ze enkel een nieuwe spoel krijgt. Voor de rest wordt er minstens één fles cava leeg gedronken.
Producten worden dus in traag tempo afgewerkt. Seizoensnaaien, daar doe ik niet aan mee. De strapless jumpsuit voor de dochter waar ik in juni aan begon, was eindelijk af in december en dat wollen kleed kreeg zijn laatste knoop aangenaaid in mei.
Tot slot ben ik een impulsieve naaister. Dan zie ik iets en moet dat dringend genaaid worden. Als ik dan een gevel tegenkom waarop het woord 'Modecoupon' staat, stop ik direct en sla ik de nodige voorraad stof in. Dat ze daar eigenlijk maar weinig variatie hadden en dat alle stoffen daar zo dik waren, dat heb ik dan pas thuis door. Nadat men mij heeft verteld dat ik stof heb gekocht in een winkel waar enkel stof verkocht wordt om zetels te overtrekken.
Maar bon, mijn kinderen hebben zich verzoend met hun trage, impulsieve, sociale amateur-naaister als moeder. Of het nu 20 graden is of niet, morgen wil er één naar school in een dikke genaaide broek gemaakt van zetelstof. 

1 opmerking:

  1. Dat snap ik, van dat naar school willen in die broek. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen